חיפוש באתר

חיפוש מותאם אישית של

יום ראשון, 22 ביוני 2008

איכות האימון לפי מרקו פאוליני

מרקו פאוליני הוא אחד מהמאנים המוערכים ביותר בעולם. פאוליני זכה באליפויות איטליה עם קבוצות הנערים והנוער של מועדון פלקונרה. כמן כן הוא העלה את קבוצת הבוגרים של פלקונרה לליגה הראשונה וזכה איתם באחת עשר אליפויות רצופות!!! הנה כמה דברים כלליים שהוא אומר על עבודה עם צעירים מתוך ספרו Volleyball - from young players to champions

1) קצב האימון:
אנו המאמנים משתמשים הרבה במושג "קצב האימון", אך אנו משתמשים בו לעיתים בצורה שגויה. הכוונה בקצב האימון הוא מספר החזרות בזמן מוקצב. ברור שבכדורעף אין לנו סיבה לדבר על 10 דקות של הנחתות או 15 דקות של מכת פתיחה וקבלה. הכל תלוי במספר ההנחתות או מכות הפתיחה שהספורטאים שלנו מבצעים באותה מסגרת זמן. כעת ניתן להגיד שככל שקצב האימון גבוה יותר, איכות האימון עולה. דבר זה, בחלקו, הוא כתוצאה מארגון טוב של תרגילים כך שהספורטאים לא יעמדו בתורים ארוכים.

לדוגמא: ניתן להגיד שאם אנו רוצים לתרגל מכת פתיחה וקבלה, יעיל לחלק את הספורטאים לקבוצות של שלושה, כך שאחד נותן מכת פתיחה, השני מקבל והשלישי תופס את הכדור. סידור זה מספק לתרגיל שלנו קצב בסיסי טוב, אך דבר זה לא מספיק, כיוון שבו זמנית אני רוצים להמנע מטעויות, ולכן יש לקבוע מטרות ברורות לכל שחקן.

2) קביעת מטרות:
נמשיך באותה דוגמא: השחקנים שמכים מכת פתיחה יפתחו 30 פעמים, כל אחד בתורו לאחר שתפס את הקבלה. אבל אם שחקן מחטיא מכת פתיחה פעמיים ברצף, הוא יוחלף מיד ויקפוץ שלוש פעמים כעונש. לפי רמת הקבוצה, נרשה לטעות 5 פעמים מתוך שלושים מכות פתיחה.
כעת נעבור למקבל. לאחר שהגדרנו לו שטח לקבלה (9x4.5 באופן כללי) ניתן את ההוראה לקבל 15 קבלות מושלמות בזמן קצוב. לחילופין, ניתן לדרוש 10 קבלות טובות ובו זמנית להחסיר את הטעויות. דבר זה יותר קשה כיוון שהעונש על טעויות הוא די כבד. ניתן אף להחמיר ולדרוש 5 קבלות מושלמות ברצף כאשר כל טעות מאפסת את הספירה. דבר זה דורש מיומנות טכנית גבוהה, אך בעיקר, ריכוז גבוה, וכך ניתן לאמן את הספורטאים לסוף משחק צמוד.

צורה זו של תכנון האימון ומציאת שיטת ספירה נכונה, מספקים לנו איכות אימון טובה.

אימון כדורעף מהנה.

אין תגובות: